اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم؛ ‌تعطیلی کوره‌های آجرپزی سبزوار و بیکاری کارگران

فارس من| وجود کوره‌های آجرپزی در سبزوار توجیه اقتصادی ندارد/ اعلام آمادگی شرکت گاز برای تقسیط بدهی‌های کوره‌داران

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: کوره‌های آجرپزی به دلیل وجود شیوه‌های نوین صنعتی و حرکت به سمت کاهش مصرف انرژی، دیگر توجیه اقتصادی ندارد و باید این واحدها به سمت ایجاد آجر سفال حرکت کنند.

فارس من| وجود کوره‌های آجرپزی در سبزوار توجیه اقتصادی ندارد/ اعلام آمادگی شرکت گاز برای تقسیط بدهی‌های کوره‌داران

علی امیدبخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به وجود مشکلاتی در کوره‌های آجرپزی این شهرستان اظهار داشت: مشکل اساسی این واحدهای تولیدی، رکود در ساخت‌وساز ساختمان است. این واحدها جزو صنایع مرتبط با ساختمان بوده و به دلیل وجود رکود در ساخت‌وساز، مسئله به واحدهای تولیدی مرتبط هم سرایت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کوره‌های آجرپزی دیگر توجیه اقتصادی ندارند، بیان کرد: این واحدها با توجه به وجود شیوه‌های نوین صنعتی و حرکت به سمت کاهش انرژی دیگر توجیه ندارند و سیستم‌های قدیمی به دلیل هزینه‌بر بودن توان رقابت را از دست داده‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزواربا بیان این مطلب که آجرهای سنتی و گری با نرخ‌های امروز دیگر فایده تولید ندارند، تصریح کرد: به واحدهای تولیدی در کوره‌های آجرپزی توصیه می‌شود، در صورت داشتن توان مالی یا به‌ صورت فردی یا در قالب شرکت‌های تعاونی به سمت تولید آجر سفال بروند و از تسهیلات دولتی در بخش بازسازی صنایع نیز استفاده کنند.

امیدبخش با اشاره به اینکه کوره‌های آجرپزی در سبزوار با دو مسئله در حوزه برق و گاز مواجه هستند، افزود: طی جلسه‌ای با حضور معاون فرماندار و مدیریت شرکت گاز این شهرستان، قول مساعد داده شد تا در زمینه بدهی کوره‌داران به شرکت گاز، به‌ صورت تقسیطی بدهی‌ها پرداخت شده و فشار مضاعفی روی کوره‌داران نباشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار یادآور شد: اگر تعرفه گاز یا برق واحدی از کوره‌داران به‌صورت تجاری محاسبه می‌شود، در صورتی که باید به‌ صورت تولیدی یا صنعتی محاسبه شود، به شرکت مربوطه یا اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند تا مکاتبه‌ شده و اصلاح تعرفه صورت گیرد.

موضوع مشکلات کوره‌داران سبزوار در سامانه فارس من با عنوان «تعطیلی کوره‌های آجرپزی سبزوار و بیکاری کارگران» به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول